Kaupade ostmise üldtingimused

Allpool toodud tingimustega nõustumine on vajalik ABCLED.ee veebipoest ostes. Püüame teha kõik võimaliku kvaliteetse teenuse tagamiseks vastavalt Tarbijakaitse osakonna koostatud juhistele.

 

1.                Üldine info

1.1.            Veebipoe abcled.ee (edaspidi abcled.ee) omanik on ABCLED OÜ (registrikood 11147156), asukohaga Tallinn, Punane 1, Harjumaa.

1.2.            Veebipoe abcled.ee kasutaja (edaspidi Klient) on edastanud oma tegelikud isikuandmed ja nõustunud abcled.ee veebipoe kasutustingimustega. Klient tuvastatakse kasutajanime ja parooliga. Klient on kohustatud hoidma registreerimisel sisestatud kasutajanime ja parooli saladuses. Klient vastutab kõigi tellimuste eest, mida ta abcled.ee saadab, sealhulgas ka juhtudel, mis on seotud tema kasutajanime ja parooli avaldamisega.

1.3.            Lisaks neile tingimustele reguleerivad veebipoe kaudu kaupade ostmisel tekkivaid õigussuhteid Eesti Vabariigi õigusaktid.

1.4.            Saidil esitletav kaubavalik, samuti hinnad ja allahindlused võivad erineda otse poes pakutavate kaupade sortimendist, hindadest ja allahindlustest.

1.5.            Müügitingimused kehtivad veebipoest kaupade ostmisel.

1.6.            Veebisaidil näidatud hinnad kehtivad ainult veebipoest kaupade ostmisel.

1.7.            Vajadusel ja Eesti Vabariigi õigusaktides sätestatud asjaolude ilmnemisel on abcled.ee-l õigus reegleid muuta ja täiendada. Ostjaid teavitatakse sellest kontoga või abcled.ee-ga ühenduse loomisel, kui nad ostavad valitud Müüjalt kaupu pärast uute reeglite jõustumist.

1.8.            Abcled.ee jätab endale õiguse muuta müügitingimusi ja hindu.

 

2.                Hind

2.1.            Müüdavate toodete hinnad on märgitud EUROdes ja ei sisalda saatmistasu.

2.2.            Tootehinnad on näidatud tootevaliku lehel ja sisaldavad Eesti Vabariigis kehtivat käibemaksu 20%.

2.3.            Kauba hinnale lisandub tasu kauba kohaletoimetamise eest, mis vastab Kliendi poolt tellimuse vormistamisel valitud tarneviisile.

 

3.                Tellimuse vormistamine

3.1.            Ostja saab kaupu abcled.ee tellida järgmistel viisidel:

3.1.1. veebipoe kaudu registreerimisega abcled.ee lehel (sisestades oma registreerimisnime ja parooli);

3.1.2. veebipoe kaudu ilma abcled.ee-s registreerimata;

3.1.3.  telefoni teel;

3.1.4.  kaupluses aadressil Punane 1, Tallinn.

3.2.            Ostja, kes tellib kaupu ühel reeglite punktides 3.1.1 - 3.1.2 nimetatud viisil, abcled.ee süsteemis esitatud vastavatel teabeväljadel, peab märkima oma isikuandmed, mis on vajalikud tellimuse korrektseks täitmiseks, mille töötlemine toimub abcled.ee lehel teostatakse viisil, mis on ette nähtud konfidentsiaalse teabe kaitse eeskirjades.

3.3.            Telefonitsi või kauplustes esitatud kaubatellimused täidetakse reeglitega ettenähtud viisil ja nende suhtes kohaldatakse konfidentsiaalse Teabe Kaitse eeskirja sätteid. Tellimuse esitamisega nõustub Ostja reeglitega ja nende kohaldamisega.

3.4.            Iga Ostja tellimust hoitakse abcled.ee lehel ja Müüja andmebaasis nende konfidentsiaalse teabe kaitse reeglitega ette nähtud viisil.

 

4.                Tellimuse vormistamine abcled.ee e-poes

4.1.            Toote ostmisel veebipoe kaudu pärast toote lehel toote valimist, lisab Ostja toote ostukorvi, kasutades "Lisa ostukorvi" nuppu.

4.2.            Kliendil on võimalus enne toote eest tasumist muuta ostukorvi valitud toote kogust või sealt kaupa kustutada.

4.3.            Tellimuse vormistamiseks sisestage vajalikud andmed ostukorvi, valige tarne- ja makseviis, seejärel klõpsake nuppu "Maksma".

4.4.            Tellimus loetakse täidetuks pärast nupu "Maksa" klõpsamist ja makse laekumist ettevõtte kontole.

4.5.            Leping jõustub hetkest, kui võlgnetav summa makstakse e-poe kontole.

4.6.            Tasumisel palume selgitada selgitusse tellimuse numbri. Vastasel juhul võib kauba kohaletoimetamisel tekkida segadus ja pikeneb ka tarneaeg.

4.7.            Ettevõte saadab tellimuse kinnituse Kliendi e-posti aadressile. Kui postkastis pole ühtegi teadet, veenduge, et see poleks kogemata rämpsposti kausta lisatud.

4.8.            Veebipoel on õigus lepingust taganeda või tellitud kaupa mitte kohale toimetada, kui kaupa pole saadaval või kui kogus kuvatakse süsteemivea tõttu valesti.

4.9.            Tellitud toote puudumisel tühistab ettevõte tellimuse. Tellimuse võib osaliselt või täielikult tühistada. Tellimuse tühistamisest teatatakse Kliendile viivitamata e-posti või telefoninumbri kaudu, mille Klient on jätnud. Osalise tühistamise korral võib ettevõte taotleda Kliendilt soovi tellimuse ülejäänud osa töödelda või ka tühistada. Kui tarbija ei lükka tellimust täielikult tagasi, tagastatakse tellimuse postikulu võrdeliselt tellimuses sisalduva kauba kogusega. Kui kaupa laos ei ole, teavitatakse Klienti ka kauba järgmise kättetoimetamise kellaajast või pakutakse alternatiivseid võimalusi valitud kauba asendamiseks.

4.10.         Tehingu tühistamise korral, Tellitud toote laos puudumise või selle kohaletoimetamise võimatuse tõttu, tagastatakse tasutud raha (sh kauba kohaletoimetamise kulud) viivitamatult, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul alates teatamise kuupäevast

 

5.                Makse

5.1.            E-poes tehtud ostu eest tasub Klient täielikult (100%).

5.2.            Maksekeskuse kaudu tehtud tehingud arvutatakse eurodes. Kliendi kontolt arvatakse ostusumma maha ka eurodes.

5.3.            Tellimusi saab tasuda krediitkaardiga (Visa, MasterCard) või SEB ja SWED pangalinkide kaudu.

5.4.            Maksmine toimub väljaspool veebipoodi, turvalises keskkonnas: makstes pangalingi kaudu vastava panga turvalises keskkonnas, krediitkaardiga makstes Maksekeskuse turvakeskkonnas (https://www.maksekeskus.ee). Makse teeb kaardiomanik. Kaardiomaniku andmed sisestab omanik Maksekeskuse serveris asuvasse andmebaasi ning säilitatakse ka Maksekeskuses. Ettevõttel puudub juurdepääs Kliendi pangale ja krediitkaardiandmetele.

5.5.            Pärast tellimuse vormistamist ja kauba eest tasumist saadetakse Kliendile e-posti teel tellimuse kinnitus.

5.6.            Kui Ostja valib makseviisi, on müüjal tellimuses esitatud teabe osas ebaselguse korral õigus abcled.ee kaudu Ostjaga ühendust võtta tellimuses täpsustatud andmetel. Kauba kättetoimetamise arvestamine algab sel juhul ostjaga kontakti loomisest. Ostja tellimuse võib ilma ette teatamata tühistada, kui:

(a) Müüja ei saa Ostjaga ühendust võta 2 (kahe) tööpäeva jooksul pärast tellimuse esitamist;

(b) Ostja ei edasta Müüjale nõutud teavet Müüja määratud tähtaja jooksul;

(c) Ostja ei anna Müüjale nõusolekut tema isikuandmete töötlemiseks.

5.7.            Müüjal on õigus ostjat ette teatamata tühistada tema tellimus, kui ostja ei maksa kauba eest 3 (kolme) tööpäeva jooksul.

 

6.                Kohaletoimetamine

6.1.            Pärast müügilepingu jõustumist (Kliendi poolt arve tasumist) täidab abcled.ee tellimuse ja edastab selle üleandmiseks logistikapartneritele.

6.2.             Veebisaidil abcled.ee näidatud tarneajad kehtivad arve tasumise hetkest.

6.3.            Kiire tarne tagamiseks palume teil tellimuse vormistamisel olla tarneandmete sisestamisel ettevaatlik.

6.4.            Kui tooted (kuid mitte pakend) on transpordi ajal kahjustatud, asendatakse need. Kui toodet ei saa asendada, pakume hüvitist kahjustatud kauba maksumuse eest.

6.5.            Abcled.ee ei vastuta kauba kohaletoimetamise viibimise eest, kui kaup toimetati logistikapartneritele õigeaegselt vastavalt Kliendi lubatud tarneajale, kuid kohaletoimetamine viibib asjaolude tõttu, mida abcled.ee ei saanud mõjutada ega ette näha.

6.6.            Tellimuse vormistamisel nõustub Ostja kauba täpse kohaletoimetamise koha märkimisega.

6.7.            Kaupade vastuvõtu teenust Omniva, SmartPOSTi filiaalides ei osutata järgmistel juhtudel:

6.7.1.       Kui tellitud kauba kogukaal on üle 20 (kahekümne) kg;

6.7.2.       Kui Müüjalt tellitud kauba kogusuurus ei võimalda meil seda teenust osutada. Pakendi maksimaalne suurus: 60 x 36 x 60 cm.

6.8.            Kauba kohaletoimetamine toimub peamiselt Eestis, kuid kokkuleppel saab kauba toimetada ka mõnda teise riiki.

6.9.            Kaup antakse Kliendile kätte teenustena, mida pakuvad SmartPOST, Omniva, Cargobus. Lisaks on Kliendil võimalik kaup kätte saada otse Tallinnas Punane 1 asuvas kaupluses ABCLED. Klient tasub saatekulud. Postikulud sõltuvad sihtkohast: SmartPOSTi pakett 2,99 €, Omniva 3,50 €, kulleriga Cargobus 12,40 € m (NB! Postikulud võivad varieeruda sõltuvalt kauba füüsilisest suurusest). Kättetoimetamise maksumuse muutumisel teatatakse sellest Kliendile viivitamatult e-kirja või oleva telefoninumbri abil.

6.10.         Ettevõte täidab tellimusi, s.t. toimetab tellimuse postkontorisse saatmiseks hiljemalt kolme tööpäeva jooksul pärast tellimuse väärtuse laekumist ettevõtte kontole. Kauba kohaletoimetamine Kliendile sõltub postiteenustest. Eeldatav saabumisaeg 1-3 tööpäeva. Väljaspool Eestit toimub kohaletoimetamine 28 kalendripäeva jooksul. Erandjuhtudel on veebipoel õigus kaup kohale toimetada kuni 45 kalendripäeva jooksul.

6.11.         Toote kirjelduses näidatud tarneajad on esialgsed. Müüja tarnib kauba Ostjale, juhindudes tellimuse kinnituses märgitud ajast. Kaupade tarnetingimused ei kehti juhtudel, kui vajalikku kaupa pole Müüja laos saadaval ja Ostjat teavitatakse tellitud kauba puudusest.Neid reegleid kinnitades nõustub ostja, et erandjuhtudel võib kauba kohaletoimetamine viibida ettenägematute asjaolude tõttu, mida Müüja ei saa kontrollida. Sel juhul kohustub müüja ostjaga viivitamatult ühendust võtma ja kokku leppima kauba tarnimise ajastuse ning muud tingimused. Kui müüja ei anna kaupa kaubale tellimuses määratud tähtaja jooksul ja pooled ei lepi kokku kauba tarnimiseks lisaperioodis, võib ostja tehingust keelduda.

6.12.         Müüja vabastatakse vastutusest kauba tarnimise tingimuste rikkumise eest, kui kaupa ei edastata Ostjale või kui seda ei tarnita õigeaegselt müüjaga mitteseotud ja / või Müüjast sõltumatute kolmandate isikute süül või ostjast sõltuvate asjaolude tõttu.

6.13.         Kui Klient märkis kättetoimetamisviisi valimisel märkuse „Tulen ise. Punane 1, Tallinn ”, tellitud kaubad tuleb kokku saada hiljemalt 3 (kolme) tööpäeva jooksul pärast seda, kui müüja teatab Ostjale e-kirjaga, et kaupa saab kätte.

6.14.         Kaupa saab vastu võtta vaid tellimuse esitanud isik või tellimuse vormistamise ajal märgitud isik. Kauba kättesaamisel on vaja teiega kaasas olla ja esitada ABCLED-i töötajale kehtiv dokument, mis kinnitab isikut.

 

7.                Garantii

7.1.            Garantiiteenindus viiakse läbi 30 päeva jooksul alates kauba üleandmisest ABCLED poodi, Punane 1, või 45 päeva jooksul, kui remondiks on vaja tellida mõni osa.

7.2.            Garantiiteenuse osutamiseks peab ostja garantiikeskusesse andma kauba täispakendis ja originaalpakendis.

7.3.            Vanavara utiliseerimise kogumispunktide asukohad ja nende lahtiolekuajad leiate aadressilt: https://www.elektroonikaromu.ee

7.4.            Garantii ei hõlma:

7.4.1.       kahju, mis tuleneb asjaolust, et kaupa ei kasutatud vastavalt kasutusjuhendile, kauba ladustamis- ja transporditingimusi ei järgitud või kaupa ei paigaldatud vastavalt juhistele;

7.4.2.       Kliendi tekitatud kahju;

7.4.3.       kaup on mehaaniliselt või muul viisil kahjustatud; oli lahti võetud;

7.4.4.       on looduskatastroofide põhjustatud kahjustusi: välgulöök, tulekahju, üleujutus jne;

7.4.5.       kahjustused, mis on tekkinud võõrkehade, vedelike, putukate, tolmu jms tungimisest;

7.4.6.       kahjustused, mis on seotud mitteoriginaalse kauba kasutamisega või mille tootja ei ole selle toote kasutamiseks kinnitanud;

7.4.7.       tuvastatud tootega sekkumise ja juhiste rikkumise tunnused;

7.4.8.       kahju, mis on tingitud asjaolust, et kaupa kasutati muuks otstarbeks;

7.4.9.       tootekomplekti kuuluvate komponentide kahjustused, mis töö ajal loomulikult kuluvad;

7.4.10.     kahju, mis on põhjustatud kauba tehniliste andmete muutumisest seoses kauba teenindamisega sertifitseerimata esindustes;

7.4.11.     juhul kui ostja ei esita selle toote ostmist kinnitavat dokumenti, samuti kõiki tootja poolt tootele lisatud dokumente;

7.4.12.     puudused ja kahjustused, mis on tekkinud seoses toodete, lisaseadmete, mida tootja ei paku, kasutamisega koos sellega.

7.5.            Vastavalt VÕS § 53 h 4 p 3 sätestatule kauba vormistamisel vastavalt ostja erijuhistele ja juhistele, mis on esitatud kauba vormistamisel, kauba keeldumise õigus ei kehti ja kvaliteetset kaupa ei tagastata. Teave selle kohta, kas konkreetne toode kuulub selles lõikes nimetatud piirangu alla, on toodud tootekirjelduses abcled.ee

 

8.                Tagastamisõigus

8.1.            Pärast tellimuse kohaletoimetamist on ostjal õigus veebipoes sõlmitud leping ilma põhjuseta 14 päeva jooksul lõpetada, kui toode kuulub tagastatavate toodete kategooriasse, esitades kirjaliku tagasimaksetaotluse e-posti aadressil info@abcled.ee või vormi kaudu tagasiside saamiseks, jaotises "Kontakt", valides teema: "Kauba tagastamine".  Taotluses tuleks näidata Kliendi nimi, kontakttelefon, tellimuse number ja toote nõuetele mittevastavuse või toote puuduse täpne kirjeldus.

8.2.            Kõik pretensioonid võetakse arvesse ja võetakse Kliendiga ühendust esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul pärast nõude saamist.

8.3.            Tagastatavad tooted peavad olema kasutamata, neil peab olema kaubanduslik välimus ja spetsifikatsioonid, originaalpakend, kleebised ja etiketid, samuti ostu kinnitavad dokumendid.

8.4.            Tagastamise õigus ei kehti, kui juriidiline isik tegutseb Ostjana.

8.5.            Klient on kohustatud kauba tagastama 14 kalendripäeva jooksul alates kauba tagastamise avalduse esitamise päevast. Tagastamise tähtaega arvestatakse päevast, mil Klient või tema määratud kolmas isik toote valdas.

8.6.            Lepingu keeldumisel hüvitatakse Kliendile kauba maksumus.

8.7.            Raha tagastatud kauba eest hüvitatakse hiljemalt 30 (kolmekümne) päeva jooksul.

8.8.            Kauba tagastamisega seotud kulud kannab Klient. Abcled.ee kannab kauba tagastamise kulud juhul, kui tarnitud kaubad erinevad tellitud kaupadest.

8.9.            Kui tagastatava kauba seisund halveneb, vastutab Klient kauba kasutamisest põhjustatud väärtuse languse eest ainult juhul, kui ta kasutas kaupa erinevalt, kui on vajalik kauba komplekti, omaduste ja kasutatavuse kontrollimiseks. Veendumaks, et toode on töökorras, peab Klient seda käsitsema, kasutama ja testima ainult viisil, millisel seda on lubatud kaupluses teha või vastavalt kasutusjuhendile.

 

9.                Defektsed kaubad ja nõudluste esitamine

9.1.            Ettevõte vastutab Kliendile müüdud kaupade nõuetele mittevastavuse või puuduste eest, mis olid olemas juba tarnimise ajal ja ilmnevad kahe aasta jooksul alates Kliendile üleandmise kuupäevast.

9.2.            Kui leitakse toote nõuetele mittevastavus või toote puudused, kohustub Klient sellest ettevõttele viivitamata, kuid mitte hiljem kui 2 kuu jooksul pärast mittevastavusest teada saamist teatama, saates vastava teabe e-posti aadressil info@abcled.ee või kirjalikult ABCLED OÜ-le, Punane 1, 13620 Tallinn.

9.3.            Kui toode ei vasta lepingule või on puudusega, on Kliendil õigus nõuda Ettevõtjalt kohustuse täitmist, lepingust taganemist või lepingu lõpetamist.

9.4.            Kliendil on õigus nõuda kauba ostuhinna vähendamist või lepingu lõpetamist ning kauba eest makstud summade tagastamist, kui ettevõte ei saa toodet parandada ega asendada; kui kaupa ei saa parandada ega asendada või kui ettevõte ei ole määratud aja jooksul puudust parandanud.

9.5.            Nõuetele mittevastava kauba tagastamise korral tagastatakse Kliendile kauba eest tasutud summa koos transpordikuludega määratud pangakontole 14 päeva jooksul. Ettevõttel on õigus tasutud summade tagastamisega viivitada, kuni Klient kauba tagasi saadab.

9.6.            Esimese kaheteistkümne kuu jooksul pärast eseme ostjale üleandmist kannab ettevõte asja parandamise või asendamisega seotud kulud, eriti transpordikulud. Järgmise 1,5 aasta jooksul kannab ettevõte vastavad kulud ainult siis, kui väide on põhjendatud. Ettevõtja ei hüvita kliendi poolt kauba nõuetele mittevastavuse või puuduste ilmnemisel tekkinud kulusid ega vastuta nende eest, kui:

- toote maksumus langes / toode oli Kliendi süül kahjustatud;

- puudused tekkisid toote, sh kasutusjuhendi mittejärgimise tagajärjel;

- toote maksumus langes tavapärase kasutamise korral tavapärase kulumise tõttu;

- ostu kinnitava dokumendi koopia puudub.

9.7.            Kliendi ja ettevõtte erimeelsuste korral kauba puuduste osas on Kliendil õigus esitada ettevõttele kaebus, märkides kirjalikult või taasesitatavas vormis (e-post) oma nime ja kontaktandmed, kaebuse kuupäeva, toote puuduse ja teie eelistatud otsuse. Ettevõtja on kohustatud Kliendi nõudele vastama kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis (e-posti teel) 14 päeva jooksul. Kui ostjal on e-poe kohta pretensioone, tuleb need saata e-posti aadressile info@abcled.ee või telefonil +372 55924444.

9.8.            Kui Klient ja ettevõte pole vaidluse osas kokkuleppele jõudnud, on Kliendil õigus pöörduda vaidluse kohtuvälise lahendamise poole Eesti Tarbijakaitseameti tarbijavaidluste komisjoni. Protseduuri tingimused leiate ja rakendatakse siit (https://www.tarbijakaitseamet.ee/et/tarbijavaidlused-k komisjonid).

Tarbijavaidluste komisjon on volitatud lahendama Kliendi ja ettevõtja vahel sõlmitud lepingust tulenevaid vaidlusi. Klientide kaebuste läbivaatamine komisjonis on tasuta. Vaidlusi Eesti Tarbijakaitseametiga reguleerivad Eesti Vabariigi seadused. Ostja võib pöörduda Euroopa Liidu tarbijavaidluste lahendamise platvormi poole. (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm)